maanantai 12. tammikuuta 2015

Toppavaatteissa ja lumikengissä

Ulkovaatetusta tällä kertaa.  Tuon haalean roosan toppatakin olen ostanut monta vuotta sitten. Se oli jossain alessa Joensuussa silloin. Takin merkki on Blue. Takkiin kuuluu myös irrotettava huppu, jota en siinä yleensä pidä. Ruskeat toppahousut olen ostanut paikallisesta Seppälästä. Siitäkin on jo aikaa ja nekin lienevät olleet alessa myös. Ne ovat itseasiassa tyttöjen mallistoa (Mos Girls), mutta koko on sellainen, että nippanappa on sopiva. Muuta toivomisen varaa ei ole kuin se, että vyötärö voisi näissä olla korkeampikin. Sehän tosin on yleinen "ongelma" nykyään. Molemmissa, niin housun lahkeensuissa, kuin takinkin hihansuissa, on vetoketjut.


Päähineenä käytän yleensä huiveja. Pipot latistaa tukan ja muutenkaan minulle ei pipo sovi. Välillä olen aina yrittänyt jotain pipoja kokeeksi  hankkia tai tehdä. Tämän takin kanssa sopii parhaiten tämä isännän tädiltä tullut hieman talvisempi huivi. Siinä on sopivat värit tähän asuun. Huivin pohjaväri on tarkkaan katsoessa tumma vihreä, mutta näyttää usein ihan ruskealta. Näpeissäni pitelen mustia, karvareunaisia mokkakintaita, jotka isäntä osti minulle joskus lahjaksi. Ne olivat monena talvena vakikäsineeni. Nyttemmin olen tämän vaatetuksen kanssa käyttänyt myös väriin sopivia äidiltä saatuja vanttuita.  Jaloissani on tosi  kauan sitten hankitut,  jo hyvin kulahtaneet nahkasaappaat. Nyt ne ovat varastossa, kun on muut saappaat tulleet niiden tilalle käyttöön.

Kuvassa mukana myös joskus hinkumani lumikengät. Jotka sitten eivät olleetkaan ihan niin kivat kuin luulin. Niillä käveleminen on aika raskasta "kaakertamista". Mieluummin kävelen metsässä suksilla. Tai sitten nuo vaativat vain tottumista. Niissä on sellaiset pikasäädöt tuossa jalan päällä ja kantapään puolella kiinnitys vain napsautetaan kiinni. Tosin kantapään puoleinen  koon säätö on ihan sellainen "siirrä nauhaa käsin" - systeemi ja mulla se on näissä ihan pienimmälle säädetty, koska on vähän isommalle koivelle tarkoitettu nämä. Eihän sitä tietysti yhtenään tarvitse säätää, jos käyttää vain itse niitä lumikenkiä samojen kenkien kanssa  tai toisten käyttäjien koivet on samankokoisia.

4 kommenttia:

  1. Hyvännäköinen. Tykkään tuon mallisesta takista joka ulottuu vyötärön yli on lämmin eikä nouse korviin käpäliä heilutellessa. Mulla on sama ongelma housujen kanssa, liian matala vyötärö ja tätä muotia on jatkunut jo tarpeeksi kauan, sais vaihtuu jo. Huivit sopivat sinulle hyvin. Mäkin olen joskus haaveillut lumikengistä, mutta tarvittas tietysti lunta myös.

    VastaaPoista
  2. Juu, se lumi olis tarpeen kyllä:) Olen samaa mieltä, että jo saisi housujen vyötärömuoti muuttua korkeammaksi. Onhah niitä jonkinverran saatavilla, mutta vielä enemmän sitä matalaa.

    VastaaPoista
  3. Lumikenkiä minäkin olen ajatellut kokeilla. Ajattelin, että kameran kanssa olisivat kätevät, voisi kuvailla sellaisissakin paikoissa joihun suksilla ei pääse. Raskasta niillä kulkeminen tietysti on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olet muuten oikeassa. Ei tarvitsisi sauvoja olla mukana, joten kamera olisi aina käsissä valmiina eikä tarttis taskuista kaivella ja sauvojen kanssa sählätä. Pitäisi varmaan minunkin taas kokeilla niitä.

      Poista