maanantai 23. maaliskuuta 2015

Harmaavarpusen asu

Tämän asun hameen toi serkkuni joskus täällä käydessään. Saattoi olla tätini lähettämä kylläkin:) Olen oikeastaan vasta nyt oppinut käyttämään tätä, kun keksin sopivat yläosat. Ne pitää mielestäni olla sellaiset vähäeleiset, koska hame on kirjava. Hame on merkkiä Indiska. Se on kuminauhavyötäröisenä mukava päällä ja pituuskin on vilukissalle sopiva, vaikka olisi ohuemmatkin sukkahousut käytössä. Materiaali on minua miellyttävää velouria (viskoosi 80%/polyester 20%). Se tuntuu ihanan sileältä eikä kerää itseensä mitään, koska ei ole sähköinen.


Neuletakki on varmaan jo 15 vuoden takaa. Se on Elloksen mallistoa ja isännän minulle joskus tilaama. En yleensä ole erityisemmin akryylin ystävä (akryyli 70%/polyamidi 30%), mutta tästä ei ole valittamista. Tämä ei ole pehmeää pinnaltaan ja kenties siksi se on säilynyt moitteettoman näköisenä nyppyyntymättä. Tässä on napit ja nappilenkkeinä on tarkoitus käyttää noita koristereunuksen lenkkejä, mutta ne eivät kyllä toimi. Eivät napit niissä pysy kiinni. Useimmiten tämä onkin auki tai sitten jollain hakaneulalla tai vastaavalla kiinni. Allaoleva musta t-paita on kirppikseltä kotoisin. Koru on jo blogissa ollut ennenkin.


Sisällä minulla on ollut tämän kanssa keltaiset, pitkät villasukat. Ulkosalle oli laitettava jotain muuta eli nuo joskus Kontista ostamani talvikengät.

Mulla oli samantapaiset joskus nuorena

Tämä asu oli minulla viikonloppuna ja tänäänkin on sama hame  päällä.  Pusero on vaihtunut nyt harmaaseen ja sen kanssa olen tänään käyttänyt valkoista hartiahuivia  ja lintuhäkkikaulakorua.

Koru Mission Possiblelta (katulapsijärjestö)
Mainitusta valkoisesta hartiahuivista ja sen erivärisistä kavereista ehkä joskus lisää.

3 kommenttia:

  1. Kyllä tämän kanssa näköjään oranssi neuletakkikin sopii. Laitoin sellaisen kun olin viluinen. Neuletakissa koruna pieni soikea kamee-koru. Tekee samalla ylimmän napin virkaa.

    VastaaPoista
  2. Kaunis asu jälleen. Oikeastaan juhlava asu. Lintuhäkki koru on kaunis ja hauska idea koruksi. Niin onhan ne linnut häkin ulkopuolella, eivätkä vankeina häkissä. :)

    VastaaPoista
  3. Valitettavasti tässä korussa nuo linnut tuntuu pyrkivän häkkiin takaisin. Nuo linnut on nimittäin niin ohuita, että aina välillä huomaa toisen olevan häkissä. Ne mahtuu valahtamaan sinne tankojen välistä. Usein on vieläpä pyrstö jumissa häkin tankojen välissä ja sitä saa sitten hemputella siitä irti, että saa taas linnun vapauteen:) Metsäntyttö

    VastaaPoista