keskiviikko 15. heinäkuuta 2015

Tytär punaisessa collegemekossa

Tyttären yllä oleva punainen collegemekko on vuodelta 1991. Tarkalleen ottaen ihan loppuvuodesta vieläpä. Satun muistamaan ajankohdan niin hyvin, koska tein sen silloin tiettyä tarkoitusta varten: menin tapaamaan tuota siippaani silloin ensi kertaa:) Ostin kankaan Porista jostain kangaskaupasta ja mekon kaavat ovat saattaneet olla vaikkapa Suuri Käsityö -lehdestä.



Mekko oli minulla paljon käytössä myöhemminkin. Kun muutama päivä sitten katselimme vanhoja kuvia, huomasin itsekin kuinka monessa tilanteessa se on ylläni ollut. Tytär oli mekkoa vähän aiemmin kysellyt ja hain mekon varastosta. Se sopikin hänelle erittäin hyvin. Jopa paremmin kuin minulle aikanaan. Itselleni se ei enää kävisikään, joten annoin sen tyttärelle, koska hän siitä piti. Mukava kun sillä jälleen on käyttöä ja ihan ajanmukaiseltahan tuo taas näyttääkin.






Tänään mekko oli tyttären yllä Joensuun reissullla. Sää oli sopivan viileä collegemekon käyttöön, vaikka heinäkuu onkin... Kävimme reissullamme myös Bunkkerimuseossa ja nämä yllä olevat kuvat ovatkin siellä otettuja. Tyttärellä on vyötäisillään kuminauhavyö. Minulla oli aikanaan samanlevyinen nahkavyö.

 Alla onkin sitten pari kuvaa 90-luvulta. Valitettavasti en löytänyt kunnollisia kuvia irrallaan, joten otin sitten albumin sivusta valokuvan, ja tulos on mikä on...


Mekko oli minulle pidempi, koska olen lyhyempi kuin tytär ja olin silloin kuikelo verrattuna nykyiseen, vaikka en kovin iso ole nytkään.

6 kommenttia:

  1. Kiva kun on säilynyt ja uudelleen käytössä. Muistin kuvat nähdessäni nähneeni joskus sinun päälläsi ja tulihan lopussa ihan tutun näköiset kuvat. :)
    Minä puolestani olin päästä varpaisiin sininen, joka kerta kun Ollin näin, sinisen sävyt vain vaihteli. :) Kuin ollakkaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullahan olikin joskus se punainen oikein ykkössuosikki, mutta nyt se on jäänyt vähemmälle. Sininen on taas vallannut alaa:)

      Poista
  2. Ihana mekko! Laadun täytyy olla hyvä kun vieläkin uudelta näyttää. Nythän tuo on taas muodikas ja ajanmukainen tyttären käytössä ja istuu kuin valettu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulle oli mukava yllätys, kun hän sitä yllättäen rupesi kyselemään. Oli hauska huomata, että se sopi hänelle niin hyvin. En edes muista koska viimeksi sitä itse käytin. Luultavasti joskus 90-luvun lopulla.

      Poista
  3. Hyvältä näyttää mekko neidon päällä :)

    VastaaPoista