sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Näillä mentiin tämä viikko

Tämän ruskean villajakun ostin kesällä Pomarkusta kirppikseltä. Se oli minulle liian suurta kokoa numeronsa perusteella (42) ja arvelinkin silloin, etten itse sitä käytä. Otin sen sillä tarkoituksella, että voisin kirjoa siihen jotain, sillä olin nähnyt Kolin reissulla upeasti kirjottuja villajakkuja. Ne näkemäni jakut olivat luullakseni merkkiä Vrikke. No, en sitten ruvennutkaan niihin kirjontapuuhiin, sillä tässä jakussa on muunlaisia yksityiskohtia enkä keksinyt mitään sopivaa kirjottavaa tähän. Sen sijaan käänsin hihat lyhyemmäksi ja otin jakun itselleni käyttöön. Tämä korkea kaulus häiritsi minua ensin, mutta nyt olen tottunut ja mieltynytkin siihen. Eipä tarvi mitäään kaulaliinoja. Jakun alla on kylminä aamuina ollut vielä villapaita. Tässä mennään vaihteeksi muualla kuin kotimetsässä.


Vielä on tarjennut hameella. Ei tosin millään ihan ohuella varustuksella, vaan vakosamettihameella, joka on blogissakin joskus ollut.


Laukun toi serkkuni minulle joskus täällä käydessään. Se juuri sopiva, jos ei tarvitse muuta ottaa mukaan kuin lompsa ja kännykkä:) Ja tässä kuvassa on ilmeet tuommoiset, koska olin juuri tuolla laukulla huitonut ympärillä härrääviä pörriäisiä.  Jos nyt joku ihmettelee, miksi kanniskelen tuommoista laukkua metsässä, tai kuljeskelen siellä pikkukengissä,  niin tämä oli yllätyspoikkeama metsään. Siitä ehkä toisessa blogissa jossain vaiheessa.  Tyttären takki on Joensuusta kirppikseltä joskus ostettu.


Useimmiten  minulla on ollut tällä viikolla jaloissa tosiaan kengät, mallia "isukin aamutossut".  Eivät ole kauniit, mutta soveltuvat monenlaiseen maastoon...


9 kommenttia:

  1. Kaunis takki. Ihanan ilosia äiti ja tytär, kuulin naurun vaikka näin vain kuvan.:) Voisihan se olla järkevää laittaa saappaat ja pitkäthousut metsään, mutta ei sitä aina ehdi vaatteiden vaihtoon. Kyllä minä ainakin loikin metsässä miten sattuu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Minulle sopii hyvin juuri sellainen, että voi mennä metsään tuosta vaan, ilman että rupeaa johonkin suurisuuntaiseen vaatteidenvaihtoon (tai edes jalkineiden). Ja kun kävelemään lähtee, niin eihän sitä aina tiedä minne jalat ja mieli vie..

      Poista
  2. Kauniita kuvia. Käytätkö muuten legginssejä vai sukkiksia hameen kanssa? Hameet ovat kauniita ja naisellisia, mutta koen vaikeaksi hameen yhdistämisen muuhun vaatetukseen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on käytössä hameen kanssa aina sukkahousut. Nykyään ostelen yleensä sellaisia vahvempia "nailoneita", koska sellaiset tavalliset hajoaa niin helposti, jos joku hiekanmuru vaikka menee kenkään. Ostan niitä sukkahousuja yleensä alekoreista. Väritkin voi olla melkein mitä vain, sillä yleensä ne kumminkin johonkin vaatetukseen aikanaan käy. Keltaiset tosin oli vähän vaikeet:) On mulla sitten joskus ollut trikooleggingsitkin kylmään aikaan hameen kanssa lisänä, mutta niihin yhdistelmiin, joissa hameen tai tunikan kanssa olisi pelkät nailonleggarit, en oppinut. Yritin joskus, enkä osannut olla niitten kanssa. Muilla ne kyllä ihan hyvältä näyttää. Se on kyllä totta, että joskus on paljon helpompi laittaa farkut, kuten minäkin välillä teen, kuin ruveta miettimään hameeseen yhdisteltäviä osia; kuten sukkahousujen väriä ja kenkien sopivuutta.

      Poista
    2. Sukkahousujen osto ale- laarista on tosi hyvä idea. Olen itsekin sitä harrastellu. Ja totta on, että melkeen väri kuin väri käy - tuo mukavaa piristystä asuun! Onko sulla vinkata juuri niitä vahvempia ( ja toivottavasti kestävämpiä) sukkiksia?:)

      Poista
    3. Pitipä oikein katsoa mitä mun "hamstrauspussistani" löytyy. Ja sainkin siitä seuraaavan jutun aiheen...:)

      Poista
  3. Taisi olla mukava kävelyretki syksyisessä metsässä. :) Ei kaikkea tarvitse aina suunnitella niiin tarkkaan etukäteen. :)

    Blogistani muuten löytyy sinulle jotain. :) http://luomulaakso.fi/kasityo-liebster-award-ihanalta-lady-linnaealta/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Metsässä on tosiaan kiva kävellä. Se on usein ihan sellaista rauhoittavaakin. Täytyypä katsastaa mitä sieltä sun blogistasi nyt löytyy:)

      Poista
    2. Jo taas yhteydet tökkii... En meinaa päästä nyt, mutta jatkan yrittämistä vielä ja jos ei onnistu nyt niin myöhemmin uudestaan sitten...

      Poista