tiistai 11. lokakuuta 2016

Liekö takki 60-lukua...

Tämän takin löysin muutama päivä sitten Hengitysyhdistyksen ilmaislaatikosta.

Lisäys juttuun 13.10.16:  Otsikon arveluni  meni väärälle vuosikymmenelle. Takki on varmaankin 70-lukua. Asioista paremmin perillä olevat ovat sen minulle kommenteissaan kertoneet. Kiitos Sesse ja Sara:)


Merkit vuorissa olivat tämmöiset.


Ja takin yksityiskohdat tälläiset.


Hihan takaosa ja takakappale ovat samaa kappaletta.

Takin kangas oli tukevamman tuntuista, mihin nykytakeissa olen tottunut. Pesuohje kielsi vesipesun, mutta enhän minä sitä totellut. Pesin sen koneessa villa/käsinpesuohjelmalla ja eikä se siitä kärsinyt. En ole takkia pesun jälkeen edes silittänyt. Vuori ei ole enää yhtä sileä kuin ennen pesua, mutta senkään silitys ei välttämätön ole. Pääliskangas on pesun jälkeen yhtä sileä kuin ennen pesua.


Vaikka onkin syksy, halusin saada tästä takista kuvia jo nyt. Kokonumeroa siinä ei ole ja se on hieman suuri minulle. Hartioista sen varsinkin huomaa ja näkyyhän tuo muutenkin. Kuitenkin väljyydet on sitä luokkaa, että voisin kuvitella käyttäväni tätä.


Rakentelin sitten huvikseni tämmöisen kokonaisuuden. Minulla oli jo valmiiksi ylläni hame, joka kuuluu yhteen 60-luvun kaavalla tekemäni jakun kanssa. Asuun kuuluvaa jakkuakin tähän sovittelin, koska siitä sain sopivasti väriä yläosaankin.

Takki Femitex, kirppiksen ilmaislaatikosta, kengät ja laukku kirppislöytöjä

Tämä  tekemäni sininen asu on ollut blogissa ennenkin:  60-luvun kaavalla yläosa.




6 kommenttia:

  1. Tuo takin väritys oli ainakin myös 70-luvun alussa yleinen, muistan että mulla oli beessi "popliini"takki seiska luokalla, eli noin 13-14 vuotiaana (vuosi taisi olla -70/-71, myös äidilläni oli beessi"popliini"takki...en tiedä mitä ainetta ne oikeasti olivat, mutta popliiniksi sitä sanottiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, voisihan tuo 70-lukua varmasti myös olla. Mullakin oli jossain vaiheessa popliinitakki:) Se lienee ollut 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa. Poplariksi myös nimitettiin. Luulisin, että ne oli jonkinlaista puuvillakangasta, mutta en ole ottanut selvää sen kummemmin.

      Poista
  2. Miulleki tuli 70-luku mieleen tästä, 60-luvulla ei vielä pesu-ohjeita juuri vaatteissa ollut :) Tuo jakkupuku on muuten todella kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kehuista ja takkitiedosta myös:) Pitääkin laittaa täsmennys tuonne juttuun, että takin vuosikymmen on todennäköisimmin 70-lukua. Sitähän Sessekin tuossa jo aiemmin arveli. Näin se tietämys minulla vähitellen näistä jutuista lisääntyy, ja joissa olen kyllä aivan noviisi:)

      Poista
  3. Hieno takki. Minusta äidillä oli tuon tapanen, vuotta en muista, pieni olin. 😊 Kaunis asu kuitenkin. 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanha tuo joka tapauksessa on. Joku niissä vanhoissa minua viehättää. Liekö jotain yritystä pitää jotenkin mennyttä aikaa näpeissään:)

      Poista