perjantai 14. lokakuuta 2016

Punainen myssy, musta takki

Pienenä väliheittona tämä. Jos kuljen ulkona hameessa, niin ulkovaatetus on yleensä tämä.



Punainen myssy,  tupsulla varustettu ja pallovirkkauksella  itsetehty muutama vuosi sitten. Takki ollut blogissa ennenkin jutuissa: 50 sentin takki sekä Villalakki päähän ja nauhat solmuun. Ja oikeastaan vasta nyt olen oppinut tätä takkia käyttämään. Siltikin useimmiten ulkona on farkut ja lyhyt toppatakki. Ja sama punainen myssy.


Mutta... punainen myssy on kovin h a r v a ja päästää tuulen läpi ja nyt alkaa olla niin kylmää, että on aika opetella enemmän käyttämään sitä harmaata villalakkiakin (kts. ylläoleva linkki). Ja joka muuten on osoittautunut ihan mukavaksi ainakin vähäisen kokemuksen perusteella, tai sitten kaivaa joku muu lämpimämpi päähänpistettävä esiin:)


Myssy Nalle-langasta. Villainen päähine on hyvä, ei sähköisty hiukset niin paljon.
Allaoleva kuva muutaman vuoden takaa.

Myssy sopii tarvittaessa sisäkäyttöönkin.

8 kommenttia:

  1. Kivat asut ja myssy:) Minun pitäisi ruveta myös käyttämään lämpimämpää myssyä, tosin usein käytän hupparin huppua joka toimii aika hyvin. T: Villasukkavihulainen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se aina syksyllä vähän tympeää ruveta käyttämään päässä jotain, mutta ei auta...:) Hupparin huppu on aika toimiva varmaan, ja aina pysyy mukana myös.

      Poista
  2. Hyvän näköinen asu tuo takki ja saapikkaat, sopivat hyvin yhteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Saappaat on jotain tekomokkaa, semmoista kangasta ihan, joten aivan kuivan kelin jalkineet. Onneksi on ollut kuivaa nyt.

      Poista
  3. Kauniit asut. Mulla ei mieleistä päähinettä ole. Kun oikein jäätävä viima puhaltaa,lainaan lapsilta pipoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä aina toisinaan olen yrittänyt ihan pipoa käyttää, mutta en oikein tykkää siitä. Ei mielestäni sovi minulle ja se latistaa tukankin ihan päätä vasten. Tuo myssy on sopivan löysä ja talvellahan mulla onkin sitten huivi.

      Poista
  4. Ihana myssy! Usein nuo ovat kuitenkin tuulen läpipäästäviä kylmillä keleillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Jotain vuoritusta trikoostakin tuohon mietin, mutta ehken sitten kuitenkaan laita. Pitäisi ehkä yrittää tehdä joku vastaava kutomalla, niin saisi tiiviimmän.

      Poista