keskiviikko 29. maaliskuuta 2017

Asu 70-luvun tyyliin

Sain tähän asuun innostuksen katseltuani 70-luvun käsityölehtiä. Silloin näytti olleen paljon neuleliivejä käytössä ja ruutupaitoja myös.



"Mallikuvana" tälle asulle oli Neue Mode -lehden mallit joulukuulta 1978.  Ja kun kirpparilta löytyi viime viikolla  sopivasti Tammi-tuoteen ruutupaita, saattoi idean helposti toteuttaa.

Neue Mode joulukuu 1978

Oma neuleliivini on joskus kirpparilta hankittu ja ollut blogissa ennenkin, kuten kaikki muukin, paitsi tuo ruutupaita.


Tämä joskus tekemäni farkkuhame on takaa aika kumman näköinen. Sitä tehdessä olisi saanut olla vaaleampaa farkkua enemmän... 


Olen nyt kokeillut tuota ruutupaitaa myös hameen vyötärön alla piilossa ja niin se saattaa ollakin  parempi.



 Tässä on pienet röyhelöt edustassa ja takana.


Paidan mitoitus on minulle hyvin sopiva. On tarpeeksi lyhyet hihat ja leveyttäkin tarpeeksi, varsinkin alaosassa. Mikähän lienee puseron oikea vuosikymmen?



Nahkainen vyö on joskus tullut ostettua kirpparilta. 




Näin lumista täällä vielä...

8 kommenttia:

  1. Minusta tuo farkkuhame on hieno! Paidasta mun tuli mieleen 60-70 luku, vaan en tiedä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) 70-lukua minäkin hieman ajattelin, mutta olen tosi huono arvioimaan näitä ajoituksia, koskan niin huonosti muistan miltä mitkäkin vaatteet milläkin vuosikymmenellä näytti.

      Poista
  2. Hieno löytö tuo ruutupaita. Täytyy sanoa, että jos pitäisi valita joku tyylisuunta mihin pukeutua, niin kyllä se minulla olisi ehdottomasti 70-luku.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Mulla on ollut niin, että enemmän olen tykännyt aiemmista vuosikymmenistä, mutta nyt viime aikoina olen ruvennut tykkäämään enemmän tuosta 70-luvustakin. Kai siihen vaikuttaa sekin, että se on jotenkin paremmin ihan arkeen sopivaa kuitenkin.

      Poista
  3. Upea. :) Nuoruushan tuosta mieleen tulee. :) Tuolla samalla pitsikuviolla tein itsellini paidan silloin 78. Tosiaan niitä ruutupaitoja oli muutama, sini-mustaruutuinen ja oranssi-valkoruutuinen oli ne joista eniten tykkäsin. Vyö on todella hieno, kaunis kokonaisuus. Ompa teillä paljon lunta, meillä ei koko talvena noin paljoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasin ensin sanoa, etten muista millaisia ruutupaitoja mulla mahtoi olla silloin nuorena, mutta just muistinkin sitten ainakin yhden siniruutuisen flanellipaidan, joka mulla on yhdessä kuvassakin. Ehkä mulla tää nykyisin ilmennyt 70-luvun ihannointi on jonkin verran sitä nuoruusmuistelua kanssa:)

      Poista
  4. Farkkuhameessa minun mielestäni hienosti erisävyt vaihtelevat. Vanhat lehdet ovat niin hauskoja, ja tämä asu toistaa tyylin idean kyllä hienosti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hameen etuosaan löysin mielestäni sopivasti haalistuneita osia, mutta taakse tulikin vähän isommat värierot. Olen jotenkin viime aikoina innostunut juuri vanhojen lehtien asuideoista:)

      Poista